یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

وزیر ارتباطات :

نباید نسبت به مسایل غیر اخلاقی و آسیب رسان به اندیشه و دین بی تفاوت بود

اينترنت - کيبورد

شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷:۰۰


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در سومین همایش روابط عمومی های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به افزایش جایگاه روابط عمومی ها ادامه داد: روابط عمومی فعال می تواند یک سازمان را متحول و پویا کند.

وایمکس نیوز - محمود واعظی با استقبال از برگزاری سالانه این همایش تاکید کرد: باید انتقال تجربه داشت و از بحث های مختلف بهره برد.
وی خواستار اشراف روابط عمومی بر برنامه ها و سیاست های دولت در تمام زمینه ها شد و گفت: این نگاه کلان در روابط عمومی ها موجب می شود به درستی به انعکاس اقدامات و عملکرد ها پرداخت.
دکتر واعظی با تاکید بر نگاه دولت نسبت به اشاعه ارزش های والای اسلامی گفت: فعالیت در فضای مجازی باید متاثر از فرهنگ ایرانی - اسلامی باشد.
وی اولویت برنامه دولت در سال جاری را اقتصاد مقاومتی، رونق اقتصادی و ایجاد شغل برشمرد و افزود: با توجه به این که ICT پیشران توسعه است، در این چارچوب، زیرساخت های لازم را فراهم کرده ایم.
وی با بیان این که در ابتدای کار دولت تنها 15 درصد از برنامه پنجم انجام شده بود ادامه داد: در دو سال گذشته، با وجود رسیدن به هدفگذاری برنامه پنجم قبل از اتمام دوره پنجم باز هم باید با تولید محتوای فاخر، افزایش خدمات، حمایت از تولید اپلیکیشن های داخلی و صادرات نرم افزار، زمینه گسترش حضور موثر و فعال را در فضای مجازی به وجود آورد.
واعظی با تاکید بر حمایت از جوانان فارغ التحصیل در این حوزه گفت:  زمینه های فنی و تخصصی و ارایه وام وجوه  اداره شده سبب ارتباط بین وزارت، ارتباطات، صنعت و دانشگاه شده که فعال شدن سایت امام سجاد برای حمایت از شرکتهای فعال تولید محتوا نمونه آن است.
وی با ابراز امیدواری نسبت به  استفاده درست از فضای مجازی در راستای اهداف والای نظام و مردم گفت: فضای مجازی می تواند معرف فرهنگ اسلامی- ایرانی باشد، و نباید نسبت به مسایل غیر اخلاقی و آسیب رسان  به اندیشه و دین بی تفاوت بود و در این راستا از فضای مجازی پاک حمایت می کنیم.
وزیر ارتباطات با تاکید بر اهیمت روابط عمومی و رسانه اظهار داشت: نقش بالای رسانه درجهان با وجود فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مضاعف شده و لازم است روابط عمومی با تغییر نگرش فرصت بهره برداری از آن را داشته باشد.
وی این تغییر نگرش را  نگرش سنتی نسبت به جایگاه و نقش روابط عمومی لازم دانست و گفت: باید ضمن  تمرکز بر موضوع تغییر نگرش سنتی، با استفاده از افراد متخصص در زمینه های روابط عمومی، جامعه شناسی و روانشناسی با شناخت ابعاد جامعه زمینه ارتباط بهتر با مخاطبان را فراهم ساخت.
واعظی در ادامه خواستار بهره گیری روابط عمومی ها از فضای مجازی جهت ارتباط بدون واسطه با مخاطبان شد و در پایان گفت: روابط عمومی باید امین مردم باشد و با انعکاس مناسب اقدامات به مردم آنها را آگاه سازد و از سوی دیگر مطالبات مردم را هم به مسوولان انتقال دهد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو